Ben ik weer!!! - Reisverslag uit Kellerberrin, Australië van patrick zwaanswijk - WaarBenJij.nu Ben ik weer!!! - Reisverslag uit Kellerberrin, Australië van patrick zwaanswijk - WaarBenJij.nu

Ben ik weer!!!

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg patrick

15 April 2015 | Australië, Kellerberrin

Lieve mensen in de lage landen,

HET IS WEER TIJD VOOR EEN NIEUWE BLOG!!!!!!!!

Het is inmiddels alweer een lange tijd geleden dat ik het woord naar jullie heb gericht. Maar na een tijdje niks te kunnen typen heb ik toch weer de mogelijkheid gevonden (en nadat het een aantal keer is gevraagd…..). ga ik toch maar verder met waar ik gebleven was en dat was bij Hervey Bay, vlak voordat we naar Fraser Island gingen…. Dus vanaf daar start ik mijn verhaal dan maar ook!!!

Fraser Island:
Dit begon allemaal op een veel te vroege ochtend richting de garage waar de wagens waarmee we op het eiland konden rijden stonden opgeslagen. En na een lange introductie film over de veiligheid over hoe je op het eiland moet rijden konden we eindelijk de wagens bekijken! (spannund!!!!) en ja hoor, wat een beesten!! Van die grote 4 WD’s met brute kracht… het enige nadeel….. ze waren ROZE!!!!!! “zucht” maar toch konden we in zo’n ding gaan zitten.. en na een korte rit naar de ferry en een overtocht, konden we die grote wagens gebruiken waarvoor ze gemaakt waren!! Offroad rijden over zand wegen in het bos tot over het strand en door het water!! O wat vet!!! Maar nu komt het gedeelte waar ik ga beginnen over onze mede passagiers! Declan en ik zaten namelijk in de wagen met 5 fransozen! (die mensen sporen echt niet XD) wat hebben wij een hilarische tijd gehad met die mensen!! Nadat ik had gereden op die dag kon ik achterin gaan zitten en aangezien deze trip BYO was zat ik daar met een fles goedkope wiskey!(B.Y.O. betekend Bring Your Own).. en die fles ging gezellig rond achterin(iedereen behalve de chauffeur natuurlijk). Vervolgens wel een heel mooi eiland gezien!! Tussendoor natuurlijk lekker lunchen!! Het moest alleen nog even gemaakt worden en aangezien we met 25 mensen waren was het wat teveel voor onze reisleidster dus ik bood aan om even te helpen..(hield in dat ik wat groente en fruit stond te snijden in een wat sneller tempo dan de meeste daar ooit hebben gezien/ gedaan) ik heb daarna ook nog geholpen bij elke andere maaltijd (behalve ontbijt toen was ik nog niet wakker) ’s avonds lekker geslapen in een motel. En de dag erna zaten we met andere mensen in de wagen (konden namelijk alle fransozen bij elkaar zitten) en dat was met een Iers stel: Justin en Sharron en een Belgisch stel: Hans en Tienneke. Wat een gezelligheid weer!!! Die dag heerlijk gezwommen in 2 meren op het eiland en daarna weer terug naar het vaste land! Maar niet voordat je door Justin en Sharron wordt uitgenodigd om samen met hun en wat andere Ieren kerst te komen vieren in Brisbane!! (Happy days!!) We hadden gelukkig nog geen plannen en Brisbane was lekker dichtbij!!!

Brisbane:
Kerst werd 2 dagen later dus volop gevierd in een niet te klein huis met meerdere slaap kamers, 2 woonkamers, een zwembad en niet 1, niet 2 maar gewoon 3 jetski’s… dus we hebben de hele dag in het zwembad gelegen (alle mannen bij elkaar) met een flinke hoeveelheid bier, terwijl in de keuken de dames het eten aan het bereiden waren..( ik heb meerdere malen aangeboden te helpen, maar ik hoefde alleen op het einde de kalkoen uit te benen) Helaas mochten we de jetski’s niet in het zwembad uitproberen! … Maar na lekker in het zwembad te hebben gelegen was het tijd voor het diner!!! En lekker dat het weer was!! Kalkoen, aardappels, groente, jus en nog veeeeel meer! En na het diner was het dan toch echt tijd om dronke spelletjes te gaan spelen!! Dus zo gezegd zo gedaan en zo stonden we dan hints te spelen met z’n alle!!! Wat een gezelligheid!! En wat een hoeveelheid bier er die avond doorheen is gegaan is ook niet normaal geweest!! En zo wordt je de ochtend erna wakker met een flinke kater en spring je lekker het zwembad in!! maar dan wordt het daarna toch echt tijd om het huis te gaan verlaten… en zo voor de eerste 2 nachten erna zaten we in een motel omdat dat nog beschikbaar was rond deze tijd… zijn we gezellig naar de Hobbit gegaan in de bios!!! En de dag erna gingen we inchecken bij een hostel!!! Brisbane City Backpackers!! En dan gaan we maar weer doen wat we altijd doen als we niks te doen hebben: door de stad slenteren!! En natuurlijk de toerist uithangen!!!! Elk goedkoop souvenir winkeltje in en niks kopen!!!( op z’n Hollands.. kijken, kijken nie kopen).. maar ondertussen was het toch ook echt tijd voor mij om een baan te gaan zoeken…. Want ja als je al die leuke dingen blijft doen dan is het natuurlijk lastig om je geld te houden. Dus ging ik net als ieder andere backpacker online vacatures bekijken en op reageren…. Wat een gek*t zeg!! Op 20 dingen gereageerd en 2 weken later nog geen antwoord!! Maar het was ook de tijd van het jaar om het nieuwe jaar in te gaan!!!! Dus wij samen met nog een andere Nederlander die we in het hostel hadden ontmoet Ron gingen gezellig in het hostel wat drinken!! En natuurlijk vuurwerk bekijken!!! Wat een gezelligheid!!! Hoe gezellig?? Echt Gezellig!!! Om vervolgens een rondje in de stad te gaan lopen met wat alcohol in je hand om het een paar momenten in te mogen leveren bij meneer de agent omdat er in Australië een openbaar alcohol verbod is… Zucht…. Jammer weer dit. Maar de ochtend erna ( ja de ochtend) moesten we er toch echt aan geloven… de NIEUWJAARSDUIK!!! (in de lagoon met een water tempratuur van zo’n 30 graden) om de rest van de middag nog lekker in de zon te liggen.. Ik moet wel zeggen vanwege de rare tempraturen in de tijd van het jaar voelde het nou niet echt als kerst en oud en nieuw de sfeer was er deels maar met de kerst hoort het toch echt gewoon koud te zijn en geen 35 graden met een gevoels tempratuur van 38.. maar hoe dan ook hierna was het toch echt tijd om weer verder te kijken naar werk want zoals ik zei 20+ verstuurd en geen antwoorden in 2 weken tijd.. ondertussen gingen we naar een ander hostel wat goedkoper leek maar niet was. Om daar nog 1.5 week online te zoeken.
Toen was ik er wel klaar mee, met het wachten en heb ik wat cv’s uitgeprint en ben gaan rond lopen 1ste dag geen succes allemaal mooie bedrijven af maar niemand die voor zo’n korte periode iemand aan zou nemen… bij m’n laatste bedrijf kreeg ik wel een advies van de chef dat ik maar moest verzwijgen hoelang ik van plan was om in brisbane te blijven..(werd wel bedankt voor m’n eerlijkheid… koop ik toch niks van!!!!).. maar van opgeven is geen spraken! Dus de dag erna gewoon weer op pad!! En ja hoor het eerste bedrijf waar ik binnen liep, op de chef afgelopen(was een open keuken) gevraagd of ze mensen zochten en ik kon 2 dagen later komen proefdraaien!!! Die dag 2 uur gewerkt en ik kon de woensdag erna beginnen!! Declan had inmiddels ook een baan gevonden en die maandag vertrok hij richting the middle of nowhere!! Dus ik weer terug naar Brisbane City Backpackers!!!

Woensdag 14 Januari was het dan zover ik begon mijn baan bij Live Fire Bar & Grill.. nou geen luxe restaurant maar alles op het brood na werd huis gemaakt (kon ik mee leven).. en er hing een hele goeie sfeer wat natuurlijk ook heel belangrijk is( ben op vakantie geen zin in gezeik) kwam er al snel achter dat de kaart niet veel voorstelde dus kon m’n eigen draai geven aan de opmaak van bepaalde gerechten dat ook met open armen werd geaccepteerd!! Ik kwam ook aan in de week van een nieuwe kaart, dus kon ook aan die gerechten m’n eigen draai geven dat ook al snel werd gewaardeerd. En na de eerste dag werken ga je natuurlijk mee als de chef vraagt of je mee een biertje gaat doen in de bar!! Ging de Nederlandse serveerster Maureen ook mee en terwijl we een drankje deden zat daar al 1 van onze barmannen de brit genaamd Dan (deze 2 top mensen gaan we dan ook vaker tegen komen in dit verhaal).. maar dan blijft het natuurlijk ook tijd om te werken en na elke avond een drankje te gaan doen bij of de bar of een collega thuis en als dat niet doorgaat wel in het hostel waar ik de mensen inmiddels ook al kende. Kom je er al snel achter dat een avond zonder alcohol niet snel voorkomt (hou ik wel van!!!). En natuurlijk ben ik de van de timing want de maandag van mijn 2de week werken was er het personeels feest!! (mooie tijden, had je bij moeten zijn ;-).) want de drank vloeide rijkelijk en de dans vloer was druk bezet! Maar helaas als de nieuweling stond ik natuurlijk voor de ochtend erna om 10u op het rooster!!! En dan sta je er met een flinke kater(zoals het hoort)! En de avond erna ga je gewoon weer voor een drankje want ja waarom ook niet… maar net als bij elke baan heb je mee en tegenvallers en bij deze was het dat die zelfde maandag als het personeelsfeest de chef ontslag nam en nooit meer is terug gekomen.. 3 weken later vertrok er een chef de partie en stonden de flink onderbemand.. maar ondertussen gingen de avondjes stappen gewoon door, zo werd ik door Maureen uitgenodigd om naar een bandje te gaan kijken.. nou zeg ik geen nee tegen, zeker niet als zij een promo film maakt voor de band en ze kent!! Dus zo krijg je ze ook een beetje te spreken en aan het einde van de avond is de leadzangeres zo aardig om ons bij het hostel af te zetten! Super gezellige avond zo!! Vervolgens op een donderdag ging ik nar het hostel van Maureen want daar stond ze dit keer zelf te zingen (en dat kan ze GOED!!!) ja, ja, ja mensen the voice of Holland in Australië!!! Om de week erna samen nog naar een jazz club te gaan samen met een andere artiest die ook wel een goed deuntje kan spelen! Vergeet ik bijna nog te vertellen over Australia day!! Wat een drukke dag op werk maar wat een gezelligheid tijdens het stappen die avond was met Dan, Tasha(Ierse meid), haar vriendin(naam kwijt sorry!!), Gladyss(NZ) en Dan z’n vriendin (ook dr naam kwijt) maar man, man, man wat een gezellige avond toch weer!!

En dat was het even voor mijn stap avonden die jullie eigenlijk niks kan schelen…(sorry daarvoor). Maar op werk was er eindelijk weer spraken van een nieuwe chef!! Chef Paul van Zuid- Afrika echt een goeie man maar werd wel direct in het diepe gegooid… op z’n eerste dag werken verdraaide de sous z’n rug en lag er de komende 6 weken uit, 1 van de leerlingen brak zijn pols en ik vertrok na zijn 2de week…. Voel me nog steeds een beetje schuldig… maar dat was niet voordat ik met een nieuw dessert kwam, dat hij naar me wil vernoemen!!! Ja, ja, ja meteen zo’n indruk achter gelaten dat hij dat wil doen!! En hij sprak ook nog wel een woordje nederlands(letterlijk maar een paar woordjes) want hij had in A’dam gewerkt.. maar ja toen ik daar wegging bleef hij over samen met 1 andere leerling en een chef de partie van wie zijn vrouw de week erna moest gaan bevallen!( voel me er best lullig over).

Maar ja aan elk feest komt een einde, maar niet onder een gezellig afscheidsfeest!!! We begonnen eerst in een bar met wat meer collega’s maar de meeste haakte wat vroeg af! Dus bleven ik, Maureen, Dan en Hamish (barman) over en gingen nog door voor een gezellig drankje!! Dat is echt een goeie en gezellige avond geweest!!

En de dag erna werden Dec en ik na 7 weken te hebben gewerkt weer herenigd!! En we gingen maar meteen door!! dit keer richting Surfers Paradise!! Mooi strand gezien, maar we zijn het over 1 ding wel eens(wel meerdere hoor), maar als je 1 strand aan de oostkust hebt gezien dan heb je de meeste wel gezien… dus wij gingen voor de minder toeristische route richting Nimbin!! Dat is wat verder landinwaarts en is een klein gezellig hippie dorpje, daar 2 dagen op een camping gezeten en toen weer door!! maar het is wel een heerlijke rustige plek om te zitten heel relaxend…

En de volgende bestemming was byron bay maar het is meer om het maar gezien te hebben. Want zoals ik al zei heb je het ene strand gezien is de ander ook al bekeken.

De volgende route was naar Port Macquarie net boven Sydney want daar gingen we wat leukers doen!!! We wilde namelijk gaan diepzee vissen!!! En ja hoor 2 dagen later in North Haven, vlak onder Port Macquarie stonden wij om 6 uur ’s ochtends op een bootje om de zee op te gaan.. wij hadden allebei nog nooit gevist en waren wel eens benieuwd hoe het nou was.. dus wij heel enthousiast begonnen.. dec had al snel beet maar was niet groot genoeg om mee te nemen.. ik had na een tijdje wel een vis om mee te nemen! Maar werd al snel daarna wat zeeziek…… tijdens het varen nergens last van.. maar op zee was het best wel ruw en de boot schommelde wel een beetje boel… en toen ging het toch wat fout… ach ja extra aas!! Ik ging nog even door en ving in totaal 4 vissen om mee te nemen. Dec had er een hoop gevangen maar helaas allemaal net te klein. Ik had de hoop al opgegeven en was flink wat misselijk en kon op een gegeven moment niet meer dan 3 minuten rechtop zitten tot het weer fout ging… dus ik ging lekker slapen!! Toen werd ik wakker want achter me stond een andere vent moeilijk te doen met een vis vangen… bleek uiteindelijk een vis van 18 pond te zijn en dus ook de grootste van die dag!! Rond een uur of 11:30 gingen we terug richting de haven en voelde ik me weer prima.. we kregen nog wat extra visjes mee van de kapitein en we hebben die avond lekker vis gegeten!!

De dag erna vertrokken we richting Sydney!!! Lange dag van rijden om aan het einde van zo’n lange dag nog eens vast te staan in het drukke stads verkeer(F*ck yeah). Uiteindelijk een camping gevonden en lekker kunnen slapen! De volgende dag met de trein richting de stad. Daar wat rond gelopen en kwamen we uit bij het opera huis en de harbour bridge! De 2 grote bezienswaardigheden. Bij het opera huis veel te duur gelunched! 35 dollar voor een burger met een coronatje!! Overdreven duur maar ja wat verwacht je van de op 1 na duurste stad ter wereld!! De dag daarna een beetje hetzelfde rondje gelopen maar in wat beter weer.. dus wij gingen kijken of het misschien leuk zou zijn om de harbour bridge walk te doen(dan loop je over de bovenkant) kijken wat dat kost als het onder de 100 zou zijn had ik het overwogen maar het is gewoon 270 dollar per persoon…. Daar hadden we nou net het budget niet voor!! Na die dag vonden we het wel welletjes met Sydney en vertrokken we weer.

Op naar de Blue Mountains!!! Daar hebben we lekker 4 dagen op een gratis camping gestaan ergens middenin een vallei, echt vet en heel rustig!! En natuurlijk elke dag in een ander gebied heerlijk gelopen!! langs steile kliffen met prachtige uitzichten tot immens grote wouden met mooie watervallen! Meest teleurstellend was nog wel the three sisters… veel en veel te toeristisch!! Ook wel mooi maar overschat.

De dag erna vertrokken we richting Wagga Wagga(ja echt!) ook nog langs een Walla Walla gereden(niks over gelogen) maar hier moesten we naartoe om onze mooie wagen even na te laten kijken!! Dus wij hier opzoek naar een garage.. de eerst had de komende dagen gen plek en bij de ander konden we de dag erna terecht! Dus dan ga je wat verzinnen voor de tussen tijd de eerste dag niet veel gedaan beetje rond gekeken en wat gereden. ’s Avonds lekker geslapen en de volgende ochtend naar de garage.. maar wat ga je doen als je nergens heen kan? Door de stad slenteren!!! Rond een uur of 1 liepen we langs een tattoo shop, liepen een klein stukje door en daarna liep ik weer terug… om 3 uur had ik een afspraak!! Dus idd 2 uur later lag ik in de stoel om een tatoeage te halen. Het is een poot afdruk van Anjing die luie Akita die thuis nog steeds ligt te wachten!!! (hoop echt dat je ’t nog een paar maanden vol kan houden!!!!!!)… en na 45 minuten was ik uit de stoel een tattoo rijker en konden we meteen doorlopen om onze wagen op te halen!!

Die zelfde dag nog reden we een klein stukje door richting Henty.. een dorpje zo’n 60 km van Wagga Wagga. We kwamen daar aan rond een uur of 5 en naar mijn idee was het kerkhof nog het drukst bezet… maar hoe dan ook wij stonden gekampeerd, net gegeten, komt er een oude man een praatje met ons maken die stond namelijk even verderop met z’n tentje.. bleek een canadees te zijn die eventjes een paar weken lekker door Australië ging fietsen.. hij had het al een paar keer eerder gedaan maar was hier nog niet geweest!(die vent spoort niet) hij zou binnenkort ook beginnen aan z’n 12de fiets tocht door Canada omdat hij daar een aantal routes nog niet heeft gehad(in Canada alleen al meer dan 70.000 km gefietst…. Spoort echt niet).. anyhow… hij vroeg ons mee om eff een biertje te gaan doen…. Bleek de bar op woensdag al om 5:30 dicht te zijn gegaan… dus wij terug en slapen..

Want nu was de volgende bestemming Melbourne!!!!!!!!! Wij weer een hele dag rijden en weer lekker in het stads verkeer!!!!(loving it…..) .. en nu op een lekkere camping.. wij de dag erna Melbourne gaan bekijken.. wij begonnen in een leuke winkel straat waar er al meer sfeer was dan we in heel Sydney zijn tegen gekomen. Om daarna aan te komen bij de Victoria Market een prachtige grote markt met allemaal vers eten!!!! Ik voelde me als een kind in een snoep winkel die net z’n laatste stuiver had uitgegeven… want ik zou daar zo graag van alles willen kopen een lekker te gaan eten maar heb er helaas het budget niet voor!!! … duuuus wij wat lekkere worst gekocht wat pesto en vers brood en we hadden een top lunch!!! Om daarna nog even de bieb te bekijken en daarna weer terug te gaan naar de camping.. en dan kom ik aan bij vandaag. Weer eerst naar die market geweest om lunch te halen, en vervolgens richting de haven gelopen, maar man wat heeft Melbourne toch een heerlijke sfeer, zo gezellig, kleurrijk en overal de geur van heerlijk eten!!! Ik hou er wel van en zou hier prima kunnen wonen… :p.. maar voorlopig nog niet!!

Nu zit ik hier te typen, en zit Dec zich af te vragen wanneer ik nou eindelijk klaar ben…. Maar voor ik afsluit!! Maandag gaan we Naar Tasmanië!!!!!!!! Awesome!!!

Dus mensen…
Ik sluit bij deze weer een stuk af en heb jullie weer laten weten wat mij de afgelopen tijd allemaal is over komen (natuurlijk niet alles) dus ik zeg weer eens:

Lieve mensen van de lage Nederlanden, het was me weer een genoegen..

Tot ziens, maar niet tot gauw (zijn nog niet eens halverwege!!!)

Latah,
Patrick

Dit was trouwens een paar weken geleden geschreven.. maar de rest komt later!!!(wifi en computer problemen enzo)

  • 15 April 2015 - 12:36

    Roy:

    Goed verhaal Pat, Werk je CV bij. Je hebt nu referenties in Australië.
    Maar dat zal je ongetwijfeld al gedaan hebben.

    Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Hoop dat ik er niet zolang op te wachten....

    Veel plezier verder.

  • 15 April 2015 - 13:08

    Stefan:

    Klinkt alsof je het heel slecht hebt daar! ;) Geniet ervan

  • 15 April 2015 - 13:28

    Hans:

    Ik heb weer genoten van je verhaal, Pat.

    Inmiddels zijn jullie nu wel 6 maanden onderweg. Geniet van de rest van jullie tijd daar.

    Werk ze in Perth en doe ze daar de groeten van me.

    ps. Het zou leuk zijn om ook weer wat foto's te zien :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kellerberrin

patrick

gek geboren, doe je niks an.... Maar nu naar Bangkok, Nieuw Zeeland, Australië, Fiji en Singapore......

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 3636

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2014 - 13 Oktober 2015

En jaartje er tussen uit

Landen bezocht: